Tehnologija s mozgom

autor Bang & Olufsen: Jakob Odgaard
razgovarao Maroje Mrduljaš

 

Razgovarali u Zagrebu, 5.7.2006.

 

Bang & Olufsen, renomirana danska kompanija specijalizirana za high-end kućnu elektroniku, od svog osnutka 20-ih godina 20. stoljeća u skladu sa skandinavskom kulturom gradi produkcijsku filozofiju temeljenu na vrhunskoj izradi i ambicioznom dizajnu. Neki od proizvoda Bang & Olufsena su postali klasici dizajna, pri čemu je tvrtka postala prepoznatljiva po spoju prestižne pojavnosti, tehnološke inovacije i sofisticiranog korisničkog sučelja elektoničke opreme. Glavno područje istraživanja Bang & Olufsena nisu osnovne tehničke komponente, nego načini njihovog uobličavanja u oblikovno i koncepcijski ambiciozne sisteme. O povijesti i današnjoj poziciji tvrtke govori Jakob Odgaard, izvršni direktor Bang & Olufsena.

 

ORIS: Bang & Olufsen počeli su raditi sredinom 1920-ih kao malo poduzeće koje se oslanjalo na tehnološke inovacije, tada uglavnom u radijskoj tehnologiji, kao i na kvalitetnu izvedbu koja je postala uvriježena u danskoj kulturi. Možete li nam reći nešto više o tom početnom razdoblju tvrtke?

 

B&O: Od samog početka su osnivači naše tvrtke Peter Bang i Svend Olufsen htjeli publici omogućiti lagodan život uz modernu tehnologiju. Jedan od prvih proizvoda koji su izradili zvao se “Eliminator”. Gramofoni na mondenim zabavama morali su za napajanje koristiti gradsku struju, ali je u to je doba u Kopenhagenu nje često nestajalo, što je prilično nezgodno ako plešete s voljenom osobom i odjednom glazba prestane. Bilo je to nezgodno za plesače, a još više za domaćina, pa su Bang i Olufsen napravili uređaj koji pohranjuje struju da gramofon može svirati i kad se svjetla ugase, što je bilo vrlo zanimljivo. Taj relativno jednostavan proizvod utemeljio je sustav vrijednosti kojeg se držimo svih ovih 80 godina kao i našu želju da omogućimo jednostavan i lagodan život s tehnologijom. Uvijek smo se držali tog osnovnog načela, a tako će biti i dalje. Zapravo, naš se temeljni posao sastoji u davanju lakog pristupa kompliciranoj tehnologiji; želimo da je ne osjećate dok je koristite. U međuvremenu je zavladala proizvodnja radija i televizora, ali mi smo uvijek posvećivali mnogo pažnje pojedinostima izrade i načinu na koji smo tada dana radili drveninu. Jedan je od naših najstarijih slogana glasio “Za ljude kojima je kvaliteta važnija od cijene”, za ljude koji zahtjeve za kvalitetom postavljaju vrlo visoko.